maanantai 8. helmikuuta 2016

Hyvät asennot ja liikkeet raskausaikana - kohti hyvää oloa ja tasapainoa

Julkaisuni löytyy nykyään omilta Kätilön Käsistä verkkosivuiltani. Tervetuloa lukrmaan ja seuraamaan! :)

22 kommenttia:

  1. Tämä oli hyvä ja mielenkiintoinen teksti. Olenkin asentojen ja liikunnan merkitystä pohtinut raskauksien jälkeen kun mulla on ollut kaksi avosuisessa (?) tarjonnassa ja synnytykset edenneet hitaasti (+ sitten muista syistä päädytty sektioon).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yllättävän vähän näistä noin yleisesti ottaen puhutaan, itsekin olen vuoden aikana oikeastaan kunnolla tähän herännyt Spinning babies -koulutusten myötä. Hyvinkin voi vaikuttaa! (T. Yksi perätila, yksi asynklistinen viistomitta lakitarjonnassa ja yksi avosuinen.)

      Poista
  2. Kiitos tästä! Mitenkähän muuten tämä satulatuolilla istuskelu? Mulla on semmoinen tietokonetuolina, kun isommat lapset sai niin paljon harmia aikaan jumppapallolla.. Raskausviikkoja 30+

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Satula lantion asennon kannalta ehdottomasti parempi kuin tavallinen tuoli, jos sun liitokset ei kipeydy :) Polvituoli voi myös olla hyvä. Muista välillä nousta jalottelemaan!

      Poista
  3. Olipa mielenkiintoinen postaus! Ja kaikki kuulosti oikein järkeenkäyvältä :D ja nuo piirretyt kuvat <3 niin liikkiksiä :D <3 ja oikeesti hienoja!

    VastaaPoista
  4. Mielenkiintoinen juttu ja upeat kuvat! En tiennytkään että oot noin taitava piirtämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Jonna! ♡♡
      Täytyy myöntää, että lantion ääriviivat on otettu eräästä anatomian kirjasta, mutta omaa luovuutta siitä lähtien käytetty :D

      Poista
  5. Meikäläinen on ollut niin kipeä koko raskausajan, että makoilin sairaalassa tipassa...tippaan laitettiin niin ravinto kuin suosituksen estokin.

    VastaaPoista
  6. Minä käytinkin raskausaikana jumppapalloa työtuolina ihan mututuntumalla: se tuntui hyvältä, kun tavallinen tuoli taas veti lonkat ja selän ihan jumiin. Aktiivisuutta tämä tosin vaati, eihän työnantajalle tullut mieleenkään kustantaa palloa tuoliksi vaan oma piti tuoda.

    Kumma kyllä herätti hilpeyttä työkavereissa kun äitiysloman alkaessa lyllerin sen pallon kanssa autoon. Kuittailivat pallokuljetuksesta jne, miksiköhän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mulla pallo löytyi onneksi ihan työn puolesta. :D Ei luulis olevan iso menoerä yks jumppapallo verrattuna kalliisiin ergonomiatuoleihin!

      Poista
  7. Tosi mielenkiintoinen juttu! Istun aina polvet lantion tason yläpuolella :p Ja ihan superit kuvat, oot taitava ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin! Ellei oikein kiinnitä huomiota. :D Kiitos Hannariina ❤

      Poista
  8. Todella hyvä juttu! Kiitoksia tästä, hyvä aina muistaa vaihdella sitä asentoa :). Upeat kuvat, sinulla on ihana piirrosjälki <3!

    VastaaPoista
  9. Kiitos näistä vinkeistä ☺☺☺

    VastaaPoista
  10. Hyvä kirjoitus :) Tuttuja juttuja, mutta aina niitä on hyvä kerrata!

    VastaaPoista
  11. Mielenkiintoista! Oma esikoiseni oli melkein puolet raskausajasta perätilassa ja syntyi sen vuoksi sektiolla. Nyt toiveissa uusi raskaus. Nämä vinkit kyllä tulevat käyttöön!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa! On aina mahtavaa, jos joku saa näistä avun. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi. <3